onsdag 8 juni 2011

Avund

Ska iväg till jobbet om tre minuter... Hade tänkt träna vid lunch idag men jag somnade, äckelfan.
Gick i alla fall till och från jobbet imorse 2x40min och ska göra detsamma nu eftersom jag inte tränade.

Är så jävla omotiverad till träning nu. Vill bara vara hemma själv, skada mig (fast jag försöker stå emot och har lyckats än så länge). Jag hatar att jag kräks, men efter när jag titta mig i spegeln så är jag nöjd när jag ser de spruckna kärlen runt mina ögon. Jag skadar mig i smyg och jag älskar att hata mig själv för det.


En vän till mig vars förhållande nyss tagit slut, smsade och sa att hon tappat 4 kilo på två veckor. Den normala reaktionen borde vara oro från min sida (vilket jag har) men den starkaste känslan som jag får är avund. Varför kan hon? Är dessutom rädd för att träffa henne eftersom jag skulle vilja vara smalare än henne och det är jag säkert inte. Alltså detta är en vän! Och jag tänker så här hemska tankar!!! Är det bara jag eller har ni någonsin varit såhär äckligt avundsjuka på en väns vikt?

Måste gå nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar